دانستن نحوه استفاده از UX و اصطلاحات و اصطلاحات فنی به کاهش استرس کمک می کند. همچنین به شما جرات شرکت در بحث های طراحی، پرسیدن سوال و شبکه را می دهد
- قانون سه کلیک
تئوری این است که اگر کاربر نتواند با سه کلیک به صفحه مورد نظر خود برسد، آن را ترک خواهد کرد.
2.تست پنج ثانیه
تست 5 ثانیه ای شامل نشان دادن رابط کاربری یک برنامه یا وب سایت به مدت 5 ثانیه است. پس از آن، شرکت کننده باید آنچه را که در صفحه دیده است به یاد بیاورد.
این یک روش فوق العاده برای ارزیابی اینکه آیا تصاویر کلیدی یا فراخوان ها برای اقدام تأثیر مطلوبی داشته اند یا خیر است.
3.دسترسی پذیری
سهولتی که افراد با آن می توانند از یک وب سایت یا برنامه استفاده کنند و آن را درک کنند، دسترسی نامیده می شود. این همچنین شامل سازگاری وبسایتها و برنامهها برای افراد دارای معلولیت یا نیازهای خاص است. تطبیق رنگ ها برای سازگاری با افرادی که کور رنگ هستند نمونه ای از این موارد است.
4.تست A/B
تست A/B زمانی است که شما دو نسخه مختلف از محتوای آنلاین را با کاربران آزمایش می کنید تا ببینید کدام یک را ترجیح می دهند.
5.تجزیه و تحلیلAnalytics
اطلاعات مفیدی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت و برنامه شما می دهد. این نشان می دهد که ترافیک شما از کجا سرچشمه می گیرد و چگونه حرکت می کند. اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه چیزی با وب سایت یا برنامه شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند ارائه می دهد.
6.مرتب سازی کارت
مرتب سازی کارت روشی است که برای کمک به طراحی یا ارزیابی معماری اطلاعات یک سایت استفاده می شود.
در یک جلسه مرتبسازی کارت، شرکتکنندگان موضوعات را در دستههایی سازماندهی میکنند که برایشان منطقی است. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود که این گروه ها را برچسب گذاری کنند. میتوانید از کارتها، تکههای کاغذ یا ابزار مرتبسازی کارت آنلاین برای مرتبسازی کارت استفاده کنید.
7.تجزیه و تحلیل رقبا
این ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبای فعلی و بالقوه است.
انجام تجزیه و تحلیل بازار رقابتی دارای چندین مزیت است، از جمله تقویت استراتژی های شرکت، دور زدن رقبا و تصاحب سهم بازار.
8.نرخ تبدیل
نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگانی است که یک تراکنش هدفمند را به صورت آنلاین انجام می دهند.
9.تحلیل جریان کلیک
عمل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده هایی که بازدیدکنندگان وب سایت از چه صفحاتی بازدید می کنند و به چه ترتیبی به عنوان تجزیه و تحلیل جریان کلیک (همچنین به عنوان تجزیه و تحلیل جریان کلیک) در یک وب سایت شناخته می شود.
جریان کلیک مسیری است که بازدیدکننده از طریق وب سایت طی می کند.
10.کاربران نهایی
این افرادی هستند که از یک وبسایت/برنامه استفاده میکنند یا کسانی که شرکتکننده یا موضوع مطالعات تحقیقاتی هستند.
11.تعامل (درگیر شدن کاربر)
جلب توجه و حفظ توجه یک فرد هدف تعامل کاربر است.
هر چیزی که توجه کاربر را روی یک صفحه یا صفحه نگه دارد (خواه یک دکمه باشد یا یک منو) بسیار مهم است.

12.مطالعه خاطرات
مطالعه روزانه نوعی تحقیق است که در آن داده های کیفی در مورد رفتارها، فعالیت ها و تجربیات کاربر در طول زمان جمع آوری می شود.
برای پیگیری پیشرفت خود، کاربران اغلب رفتارهای خود را در فواصل زمانی منظم گزارش می دهند. تکمیل تحقیقات دفترچه خاطرات می تواند از چند روز تا بیش از یک ماه طول بکشد.
13.فیلد ورودی
فیلد ورودی (همچنین به عنوان فیلد ورودی داده یا متن نیز شناخته می شود) زمانی است که کاربران باید متن یا ورودی داده را وارد کنند.
14.تجزیه و تحلیل خطا
بخشی از تجزیه و تحلیل که فراوانی و نوع خطاهایی را که برای هر مجموعه مشخصی از جریان کار رخ می دهد، شناسایی می کند.
15.میزان خطا
فرکانس وقوع خطا در یک دوره زمانی معین را نرخ خطا می گویند.
16.ردیابی چشم
این روشی برای تعیین فعالیت چشم بر روی صفحه نمایش یا در یک محیط معین است.
با استفاده از نرم افزار ردیابی چشم می توان حرکات چشم کاربر را روی صفحه نمایش ردیابی کرد. می تواند ببیند که آنها به چه چیزی بیشتر نگاه می کنند و با چه ترتیبی به آن نگاه می کنند.
17.لیست رایگان
روشی برای جمع آوری داده ها برای به دست آوردن بینش کاربر در مورد یک موضوع معین.
این کار با درخواست از شرکت کنندگان انجام می شود تا لیستی از تمام مواردی که به ذهنشان می رسد مرتبط با موضوع تهیه کنند.
18.گروه متمرکز
این یک بحث بین گروهی از افراد است که توسط یک ناظم از طریق یک سری سوالات در مورد یک موضوع خاص هدایت می شود.
هدف جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران، محصولات، مفاهیم، نمونه های اولیه، وظایف، استراتژی ها و محیط است.

19.اصول گشتالت
همچنین به عنوان “قانون سادگی” شناخته می شود.
این بیان می کند که هر محرکی در ساده ترین شکل خود درک می شود. مردم به صورت بصری اقلام را به صورت مجزا درک نمی کنند، بلکه به عنوان بخشی از یک کل بزرگتر.
20.Google Heart Framework
امکان ردیابی تجربه کاربر در مقیاس بزرگ را فراهم می کند. برخی از شاخصهایی که اندازهگیری میشوند عبارتند از شادی، مشارکت، پذیرش، حفظ و تجزیه و تحلیل وظایف.
21.قانون هیک
قانون هیک تعیین می کند که چقدر طول می کشد تا یک فرد بر اساس گزینه های موجود تصمیم بگیرد.
افزایش تعداد گزینه ها زمان تصمیم گیری را طولانی تر می کند.
22.عوامل انسانی
عوامل انسانی و ارگونومی (همچنین به عنوان طراحی راحتی شناخته می شود) عمل طراحی محصولات، سیستم ها یا فرآیندها برای در نظر گرفتن مناسب تعامل بین آنها و افرادی است که از آنها استفاده می کنند.
23.رهگیری مطالعات
بررسی های رهگیری در یک منطقه عمومی یا کسب و کار انجام می شود. برای مثال، مصاحبهکنندگان ممکن است به مشتریانی که از فروشگاه خارج میشوند نزدیک شوند و از آنها بخواهند در مورد تجربیاتشان صحبت کنند.
نتیجه
از این پست به عنوان چک لیستی از موضوعات برای تحقیق و گسترش یادگیری خود استفاده کنید.
هر مورد را وارد گوگل کنید و در مورد آن بیشتر بدانید. چیزهای بیشتری برای پوشش دادن وجود دارد، اما تقویت درک خود از هر اصطلاح کلیدی به شما کمک می کند اعتماد به نفس و دانش بیشتری داشته باشید.
منبع:
https://medium.com/@vaisakhrb/22-ux-design-terms-that-all-designers-should-know-8341e730d6d5
از شما طراح و علاقه مند گرامی دعوت میکنیم تا مقاله نسبت طلایی برای طراحان را نیز مطالعه نمایید
Add a Comment