وقت آن است که در مورد انتظارات از سال 2022 پیشبینیهایی انجام دهیم. اگر طراح سایت یا نرم افزار هستید، این ترندهای طراحی 2022 باید قبل از تبدیل شدن به یک استاندارد، در یادگیری فناوری و ترند ها به شما کمک کنند.
بیایید برای چیزهای جدید آماده شویم!
درباره ترندهای طراحی 2022 بیشتر بدانیم :
اتفاقی که نخواهد افتاد
در چهار یا پنج سال گذشته، من در بسیاری از وبلاگ ها پیش بینی ها را خوانده ام. آنها اغلب مطالب خود را در طول سالها تکرار می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که به نظر من اتفاق نمی افتد.
1-دارک مود یک ترند نخواهد بود
دارک مود چند سالی است که با ما همراه بوده است.اگر جایی خواندید که کسی انتظار دارد دارک مود در سال آینده ترند شود.احتمالا مطلب برای 3 سال پیش بوده است.
زمانی که پلتفرمهای اصلی موبایل( اندروید و آی او اس) آن ها رو به طور بومی در سیستم عامل خود پیاده سازی کردند،تم دارک مود بود.
اکنون تم دارک مود در حال استاندارد شدن است نه نو آور.
3D illustration-2
سبک های زیادی برای تصویرسازی وجود دارد، اما انتخاب سبک بیشتر به برندسازی بستگی دارد. انتظار داشتم در سال 2021، به لطف Spline (ابزار عالی است!) سه بعدی بیشتری ببینم، اما این اتفاق نیفتاد. هیچ روند عمده ای در این مورد وجود نخواهد داشت.
Design Systems- 3
اگر فرصتی برای ایجاد یا استفاده از یک سیستم طراحی در پروژه های خود ندارید، کمی دیر به مهمانی می روید. ایجاد سبک ها و مؤلفه ها و ارائه مستندات خوب برای آنها امروزه به معنای واقعی کلمه یک امر ضروری است. بنابراین، شروع به یادگیری آنهاکنید،زیرا آنها برای سالهای متمادی معمولا مورد استفاده قرار می گیرند و این در آینده تغییر نخواهد کرد.
پیش بینی های طراحی ui/ux در 2022
خوب، وقت آن است که برخی از پیش بینی ها را انجام دهیم. آماده؟ فنجان قهوه مورد علاقه خود را بردارید، و بیایید شروع کنیم!
اگر به مبحث ux علاقه مند هستید ، پیشنهاد میکنیم مقاله 23 اصطلاح طراحی UX را حتما مطالعه نمایید.
واقعیت مجازی:
در چند سال گذشته، شنیده ایم که واقعیت مجازی یا ترکیبی آینده است. اکنون که فیسبوک نام خود را به Meta تغییر داد و چشم اندازی از آینده خود ارائه کرد – ممکن است همه چیز به یک روند جدی تبدیل شود.
شما به عنوان یک طراح وبسایت یا نرم افزار باید در مورد واقعیت مجازی و نحوه ایجاد تجربیات عالی برای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. امکانات با طراحی وب یا اپلیکیشن موبایل امروزی بسیار متفاوت است. با دستکش های لمسی، نمونه اولیه معرفی شده توسط متا، کاربران می توانند چیزهای دیجیتالی را احساس کنند!
علاوه بر این، شایعاتی نیز وجود دارد که اپل دستگاه واقعیت ترکیبی خود را به زودی معرفی خواهد کرد. همه ما درباره Apple Glasses یا iGlasses شنیدهایم و برخی انتظار دارند که در سال 2022 عرضه شوند. حتی اگر اپل عرضه دسته جدید دستگاهها را به تعویق بیاندازد (آنها باید مراقب باشند پس از شکست عینک Google)، واقعیت افزوده در iOS دستگاه ها عالی کار می کنند و ممکن است با اهداف جدید سازگار شوند.
ما به عنوان طراحان باید در آینده به این روند توجه بیشتری داشته باشیم. این ممکن است بزرگترین چیز از زمانی باشد که موبایل انقلابی در نحوه استفاده افراد از برنامهها و اتصال به یکدیگر ایجاد کرد. چگونه انجامش بدهیم؟ ابتدا، شرکت هایی را پیدا کنید که می خواهند واقعیت مجازی را واقعی کنند – باید ببینید متا، اپل و گوگل چه می کنند. سپس دستورالعمل های طراحی حاضر را یاد بگیرید و با ابزارها آزمایش کنید. من انتظار دارم در آینده تغییرات زیادی در این زمینه ایجاد شود (ابزارها با امکانات و دستگاه های جدید سازگار خواهند شد)، اما خوب است که پایه های طراحی برای واقعیت مجازی داشته باشیم.
No Code به استاندارد تبدیل خواهد شد
No Code ترندی است که من برای چند سال مشاهده کردم. من عاشق کلماتی بودم که استیو جابز می گفت که طراحی آنطور که به نظر می رسد نیست. راه حل چگونه کار می کند. برای اینکه راهحلهایم طبق خواستهام عمل کنند، چند زبان برنامهنویسی را یاد گرفتم (حتی چند سال به عنوان توسعهدهنده کار کردم). اما این راه برای بسیاری از طراحان نیست. خوشبختانه، راه حل های بیشتر و بیشتری برای کمک به اینجا آمده اند.
اگر طراح هستید، اولین موردی که ارزش توجه دارد، Webflow است. با Webflow، میتوانید انواع وبسایتها را ایجاد کنید، از صفحات فرود، وبلاگها و وبسایتهای شرکت تا فروشگاهها و پلتفرمهای پیچیدهتر. تمام صفحات فرودی که برای منابع UX/UI خود ساختهام با Webflow ساخته شدهاند و من از دیدن چگونگی تکامل راهحل هیجانزده هستم.
قدرت Webflow سهولت استفاده از آنهاست. شما از پارامترها و ویژگی های یکسانی به عنوان توسعه دهندگان استفاده می کنید، اما به صورت بصری. به این ترتیب، شما تعاملات و انیمیشن های صاف واقعی را تولید می کنید. شما این قدرت را دارید که تقریباً همه چیز را دستکاری کنید و نحوه عملکرد آن را آزمایش کنید.

در طول 2021 No Code Conference بسیاری از ویژگیهای جدید اعلام شد که به وضوح نشان میدهد که این پلتفرم در حال گسترش بسیاری از امکانات است. این فقط یک ویرایشگر بصری ظاهر صفحه نیست. میتوانید کل گردشهای کاری را طراحی کنید و اتوماسیون را در آنجا متصل کنید – راهحل واقعاً بدون کد آینده.
بدیهی است که راه حل های بدون کد بیشتری برای اهداف مختلف ساخته شده اند. در اینجا چند مورد وجود دارد
–Glide : امکان ساخت برنامه ها و وب سایت های مبتنی بر داده را فراهم می کند
–Adalo :برنامه های واقعی بدون کد ایجاد کنید حباب – به آماده سازی برنامه های وب پیچیده بدون کدنویسی کمک می کند
Voiceflow:نمونه اولیه و راه اندازی چت و دستیار های صوتی
به عنوان یک طراح سایت، باید حداقل از این ابزارها را امتحان کنید. شما قدرت واقعی کردن طراحی خود را احساس خواهید کرد و چه کسی می داند که چگونه مجموعه مهارت های شما در آینده تکامل خواهد یافت. یک چیز مطمئن است. آینده قدرت بیشتری برای ابزارهای بدون کد به ما خواهد داد. قطعا ارزش توجه زیادی به این حوزه را دارد.
راه حل وب که بومی تر به نظر می رسد لبه بین برنامه های کاربردی بومی و وب در حال محو شدن است. زمانی را به یاد میآورم که اگر میخواستید بهترین تجربه ممکن را در موبایل داشته باشید، باید تنها راهحل بومی را توسعه میدادید. الان خیلی مطمئن نیست. بسیاری از راه حل های وب و ترکیبی طراحی عالی را ارائه می دهند و به راحتی کار می کنند.
علاوه بر این، وقتی صحبت از ظاهر بصری به میان می آید، با چند ترفند، ممکن است با رنگ آمیزی نوار بالای مرورگر، وب سایت خود را بومی تر کنید. این ترفند چند سالی است که در اندروید موجود است. با iOS 15، ممکن است به چیزی مشابه در آیفون دست پیدا کنید. پیاده سازی بسیار آسان است – آن را در اینجا بررسی کنید. در حالی که از نقطه نظر توسعه، یک تغییر جزئی است، اما تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارد. صفحه وب بیشتر شبیه یک برنامه است.
نمونه های اولیه تعاملی Interactive prototypes
برخی از طراحان سایت و نرم افزار ممکن است آماده نباشند بدون کد. با این حال، امکان تقلید رفتار راه حل به روشی بسیار بهتر از ماکت های قابل کلیک وجود خواهد داشت.
ما امسال آن را با معرفی کامپوننت های تعاملی در Figma دیدیم که در حال حاضر یک ابزار طراحی اصلی است. این منجر به نمونه های اولیه پیچیده تر می شود. اگر فرصتی برای دیدن مؤلفه تعاملی ندارید، ادامه دهید و این آموزش را ببینید:
Figma Interactive Components — Tutorial
مزایای این گرایش برای طراحان چیست؟
درک بهتر این که راه حل چگونه باید کار کند. تست قابلیت استفاده باید برای شرکت کنندگان کمی ساده تر باشد، وقتی می بینند که دکمه ها به طور واقعی کلیک می کنند. علاوه بر این، افزودن فعل و انفعالات متحرک نیز در حین انتقال طراحی کمک خواهد کرد. توسعه دهندگان می توانند آنچه را که شما تصور می کردید حتی بیشتر ببینند – آنها می توانند منحنی bezier را برای سهولت در راه حل پیاده سازی شده کپی کنند.
برای نتیجه گیری – در آینده نزدیک، تمرکز حتی بیشتر بر روی نمونه های اولیه تعاملی خواهد بود، مدل های قابل کلیک محبوبیت و جذابیت کمتری خواهند داشت (اگر بتوانیم در مورد این نوع asset ها بگوییم 😉).
Glassmorphism یک استاندارد جدید است (دیگر ترند نیست)
یک سال پیش، من پیش بینی کردم که Glassmorphism روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. iOS از آن استفاده می کند، macOS نیز، و ویندوز بدیهی است که دارای مواد شیشه ای در رابط کاربری خود است.
glass امسال مانند یک ماده استاندارد برای استفاده در طراحی شما به نظر می رسد. کاربران به گرمی از آن استقبال می کنند و اگر از Webflow استفاده می کنید، حتی ممکن است بدون هیچ تلاشی افکت را ایجاد کنید.
سبک دهه 90 – ترند جدید؟
دو سال گذشته شاهد نوستالژی دهه 80 در جنبه های مختلف طراحی بوده ایم. من تصور می کنم که این روند شگفت انگیز ادامه خواهد یافت و برای مطابقت با استایل دهه 90 تغییر خواهد کرد
ممکن است قبلاً آن را در برخی از پوسترها و همچنین در وب سایت ها دیده باشید. پس به آن توجه کنید تا به زودی روی کار شما
تأثیر بگذارد!.
نتیجه گیری
صنعت طراحی مطمئناً صنعتی است که به سرعت در حال تغییر است.
همه ما باید به روندها توجه کنیم. این در مورد جذاب تر کردن سبک خلاقیت ما برای مشتریان نیست، بلکه یادگیری امکانات جدید است. آیا با پیش بینی های ذکر شده در بالا موافق هستید؟ انتظار دارید در سال 2022 شاهد چه روندهایی باشید؟ خبرم کن! با تشکر برای خواندن!
منبع:
Add a Comment